NİL GÜREL

30 Mart 2022 Çarşamba

Covid-19 Salgını Obeziteyi De Artıracak

          Covid-19 Salgını Obeziteyi De Artıracak

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Bülent Yıldız, iki yıllık salgın sürecinde tüm dünyada kilo alım riskinin arttığını kaydetti. Yıldız, “Önümüzdeki 1-2 yıl içinde obezitenin çok daha yüksek rakamlara ulaşabileceğini öngörüyoruz” dedi.

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Bülent Yıldız, Covid-19 salgınının hareket ve beslenme alışkanlıklarını olumsuz etkilediğini belirterek, “Önümüzdeki 1-2 yıl içinde obezitenin çok daha yüksek rakamlara ulaşabileceğini öngörüyoruz.” dedi.

Yıldız yaptığı açıklamada, dünyanın uzun yıllardır “obezite salgını” ile de mücadele ettiğine dikkati çekti.

Obezitenin kronik, tekrarlayıcı ve ilerleyici bir hastalık olduğunu vurgulayan Yıldız, obezitesi olanların Covid-19’a daha sık yakalandığını, daha ağır enfeksiyon geçirdiğini, hastaneye yatış riski, yoğun bakım veya solunum cihazı ihtiyacının yaklaşık 2 kat arttığını, hastanede yatış süresinin de yüzde 80’lere varan oranda uzadığını anlattı.

Yıldız, diğer yandan Covid-19 salgınının da beslenme alışkanlıklarının, uyku düzeninin bozulması, hareketsizlik ve stresin artması gibi etkenler nedeniyle obezite açısından risk oluşturduğunu vurguladı.

https://covid19.tabipacademy.com/2022/03/29/covid-19-salgini-obeziteyi-de-artiracak/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HAKKIMDA-NİL GÜREL

  HAKKIMDA Uzm. Nil GÜREL İletişim Bilimleri ve Sağlık Yönetimi Bilim Uzmanı Bağımsız Akademisyen, Araştırmacı Yazar  Lisans düzeyinde K...